vrijdag 18 juni 2021

Nieuwe campusdirecteur in wzc ‘Zilvervogel’

Wzc Zilvervogel Woumen mag eindelijk uitpakken met het heuglijke nieuws dat er een nieuwe campusdirecteur in functie is.  Delphine Bouwet (37), links op de foto, woont in Langemark en is vanaf 1 juni de nieuwe directeur van het wzc in Woumen.  Daarmee volgt ze Hilde Dierckx op die een half jaar waarnemend directeur was.

Wzc Zilvervogel heeft sinds april dit jaar een nieuwe structuur aangenomen.  Silvie Vanhoutteghem –rechts op de foto-  is algemeen directeur van de wzc in Reninge, Rekkem en Woumen.  Zij vormt samen met de drie campusdirecteurs het management van deze vzw.

 


Kun je je even voorstellen Delphine?

Ik ben gehuwd met Frederik en de gelukkige mama van Roos en Lauren. Ik volgde de opleiding Bachelor Ergotherapie en studeerde daarna af als licentiaat in de Medische-Sociale Wetenschappen.  Mijn eerste werkervaring deed ik op in wzc Zilvervogel Rekkem als coördinator paramedici, teamcoach en kwaliteitscoördinator. De voorbije 4 jaar kreeg ik de mogelijkheid om die functie verder uit te bouwen over Zilvervogel vzw. Op deze manier leer ik Zilvervogel Woumen redelijk goed kennen. De tijd was rijp voor een volgende stap binnen Zilvervogel.

 

Wat zijn jouw grote dromen met dit wzc?

In de eerste plaats wil ik al het goede dat hier reeds aanwezig is behouden en bestendigen.  De sfeer onder het personeel, de verhouding met de bewoners en hun familie, … Door covid-19 zijn er echter heel wat aangename zaken verloren gegaan of op slechts een heel zacht vuurtje blijven sudderen.  De inbedding met het dorp is één van mijn speerpunten.  Momenteel geniet ik reeds elke morgen van het moment waarop de kinderen van basisschool De Veerkracht alleen of met hun ouders door de binnentuin van het wzc stappen naar de school.  Dit bezorgt de bewoners  een glimlach voor de dag die komt.  Ik hoop dat ik de goede banden met de school terug kan aanzwengelen.  Ook de link met de Woumense verenigingen zou ik terug willen herstellen.  Okra, Bewonersplatform, Samana, Chiro, …zagen de voorbij 12 maanden hun band met het wzc langzaam opdrogen.  Misschien lukt het naar het einde van dit jaar om terug gezamenlijke activiteiten op poten te zetten om zo de integratie tussen jong en oud, tussen bewoners van het huis en Woumenaarste herstellen en te verstevigen. In het wzc zelf blijft een aandachtspunt voldoende personeel vinden. 

Nieuwe collega’s om het team te versterken zijn welkom.

Voor de nieuwe bewoners zullen we ook dienen uit te kijken naar de ‘modernere’ wensen van hen.  Het elektronisch verkeer tussen bewoners en de buitenwereld is immers niet meer weg te denken anno 2021.

Het belangrijkste is dat personeel, bewoners, familie en Woumenaars zich ‘jeunen’ in en omheen dit huis. Ik hoop dan ook dat we in de komende jaren  samen kunnen vliegen op zilveren vleugels naar een plaats waar het voor iedereen fijn is om te leven en te wonen.

Redactie: Bertrand Vande Ginste - www.woumen.eu


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boerenprotest tegen uitbreiding natuurgebied Handzame- en IJzervallei in Brugge

In een opvallende demonstratie hebben ongeveer 250 boeren met hun tractoren de straten van Brugge gevuld om te protesteren tegen de geplande...